Διάρκεια έκθεσης 17/1/2011 - 22/1/2011
Ώρες έκθεσης 19:00 - 21:00
Εγκαίνια 17/1/2011 ώρα 19:30

Στα πλαίσια της εκδήλωσης θα γίνει κοπή της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας της Φωτογραφικής Εταιρείας Μυτιλήνης.

Το McLeod Ganj, προάστιο της πόλης Dharamsala της βόρειας Ινδίας, έχει γίνει διεθνώς γνωστό καθώς είναι το κέντρο της Θιβετάνικης εξόριστης κοινότητας και η κατοικία του Δαλάϊ Λάμα. Την άνοιξη του 2008 ένας Θιβετάνος, θέλωντας να δώσει στους εξόριστους συμπατριώτες του μία γεύση από την αθλητική γιορτή των Ολυμπιακών του Πεκίνου, οργάνωσε αγώνες που τους ονόμασε Θιβετάνικους Ολυμπιακούς. Ο Ηλίας Στάρης έχοντας πρωτοεπισκεπτεί το μέρος την δεκαετία του 90, ακολουθώντας την ταξιδιωτική παροιμία που λέει πως «αν βρέθηκες εκεί μία φορά σίγουρα θα θελήσεις να ξαναπάς», βρήκε μια καλή ευκαιρία να ταξιδέψει πάλι σε αυτή την γωνιά των Ιμαλαΐων. Για μία εβδομάδα φωτογράφιζε τους αγώνες και όταν αυτοί τελείωσαν, γοητευμένος από την ευγένια και την γαλήνη των ανθρώπων αποφάσισε να μείνει και τις υπόλοιπες δύο εβδομάδες που διέθετε στην περιοχή, αντί να περιηγηθεί στα βουνά όπως ήταν η αρχική του ιδέα.
Η φωτογραφική εργασία που παρουσιάζει εδώ είναι το απόσταγμα της εμπειρίας του από αυτό το ιδιαίτερο μέρος στο οποίο το Θιβέτ συναντάει την Δύση. Η αυστηρή πνευματική παράδοση του Θιβέτ όχι απλώς δεν βρίσκεται αντίθετη με το τεχνολογικό και πολιτιστικό άνοιγμα της Ινδίας αλλά δημιουργεί μία νέα πνευματικότητα, γειωμένη με την καθημερινότητα.
Ο τίτλος της έκθεσης Buddha Play Ground προσπαθεί να εκφράσει αυτό το πάντρεμα του διαλογισμού με το παιχνίδι της ενδοσκόπησης, και της εσωστρέφειας με την εξωστρέφεια και το να είναι κανείς κομμάτι αυτού του διαρκώς μεταβαλόμενου μελισιού στο οποίο ζούμε. Είναι το πορτραίτο ενός ανθρώπου που μπορεί να βρει την επαφή με τον εαυτό του χωρίς να χρειαστεί να εγκαταλείψει τους πολύβοους δρόμους του κόσμου.
Για την ιστορία, να αναφέρουμε πως η εργασία με τους Θιβετάνικους Ολυμπιακούς αγώνες απορίφθηκε από όλα τα μεγάλα και ανεξάρτητα έντυπα της χώρας μας, προφανώς για πολιτικούς λόγους. Το ταξιδιωτικό κομμάτι της εργασίας δημοσιευθηκε στο Γεωτρόπιο της Ελευθεροτυπίας, τεύχος 483, 18 Ιουλίου 2009.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Ηλίας Στάρης γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1968 στην Αθήνα. Το πραγματικό του όνομα είναι Στρούλιας. Μια και  προέρχεται από το σιτάρι  χρησιμοποιεί το Στάρης για να υπογράφει την δουλειά του.
Πέρασε στο τμήμα φωτογραφίας στην Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας, μόλις δυο χρόνια μετά την ίδρυση του. Έτσι είχε την τύχη να διδαχτεί από νέους και γεμάτους πάθος και φρέσκες ιδέες καθηγητές. Αποφοίτησε μέσα από τον κλάδο του φωτορεπορτάζ.
Εργάστηκε στο, θρυλικό πλέον, «Γαιόραμα-Experiment», συνεργάστηκε με το «Γεωτρόπιο» της «Ελευθεροτυπίας», καθώς και με άλλα έντυπα, δημιουργώντας άρθρα, φωτογραφία και κείμενο.
Εργάστηκε με το πρακτορείο φωτορεπορτάζ «Πρίσμα» και με το ίδιο όταν μετονομάστηκε σε «Φάσμα».
Συνεργάστηκε με την διαφημιστική εταιρεία Thompson Connect, της J.Walter Thompson, στην δημιουργία και κάλυψη φεστιβάλ για την γαλακτοβιομηχανία Δέλτα.
Εργάστηκε για πολλά χρόνια φωτογραφίζοντας Rock συγκροτήματα, κυρίως ως ελεύθερος συνεργάτης των ανεξαρτήτων εταιριών «Pegasus» και «Studio II» Records.
Τα τελευταία χρονιά συνεργάζεται με την πρώτη free press της Αθήνας, την «Athens Voice».
«Οι αλλαγές που συντελούνε στον κόσμο μας τα τελευταία χρονιά και η απαξίωση του φωτογραφικού και δημοσιογραφικού επαγγέλματος μας, με κινούν στο να εξερευνώ πιο προσωπικούς τρόπους έκφρασης, καθώς επίσης να συνδυάζω την φωτογραφία με αλλά πεδία, όπως η μουσική, η κίνηση και η θεραπεία  του σώματος, ο διαλογισμός και η σύγχρονη ερευνά του ανθρωπίνου εγκεφάλου και της συνείδησης».


Δυστυχώς λόγω καιρικών συνθηκών ο καλεσμένος μας δεν μπόρεσε να έρθει στο νησί μας και να παρευερθεί στην εκδήλωση. Αποτέλεσμα ήταν να μην γίνει η ανάρτηση της έκθεσης. Πιστεύουμε ότι είναι μια σημαντική έκθεση και θα προσπαθήσουμε να την φέρουμε κάποια άλλη χρονική στιγμή στα πλαίσια των προγραμματισμένων για φέτος εκδηλώσεων.
Παρά τα μικρά αυτά προβλήματα πραγματοποιήθηκε η κοπή της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας με πολλά μέλη και φίλους της ΦΕΜ που έδωσαν το παρόν.